De ce

„Unghiul de Abordare” e un proiect jurnalistic ce îşi propune să aducă o nouă viziune pe piaţa media.  Ştim, sună un pic a clişeu, dar o recunoaştem. Dar de câte ori nu am auzit expresia „presa manipulează”? Pentru cei mai mulţi oameni această expresie e sinonimă cu „presa minte”.  Lucru total greşit, de foarte puţine ori s-a demonstrat că mass-media au minţit. Această percepţie a lucrurilor există pentru că presa a devenit în ultimii ani, parcă mai mult ca oricând, dependentă de anumite interese. Interese economice, interese politice sau chiar de interese personale ale patronilor. Ok, de ce nu, şi a intereselor jurnaliştilor. Acest lucru se bate cap în cap cu misiunea ei principală de a informa corect şi obiectiv. De foarte multe ori, unii jurnalişti uită care le este menirea şi atacă un anumit subiect doar în funcţie de interesele mai sus amintite. De aici a pornit ideea noastră, de a aduce în faţa dumneavoastră şi „cealaltă parte a poveştii”. De foarte multe ori anumite subiecte nu sunt tratate din „unghiul de abordare” care să convină şi să-i fie cel mai util  publicului. De foarte multe ori, chiar, publicul nici nu realizează că poate exista o altă abordare în legătură cu un anumit subiect.


Manualul de Jurnalism spune că presa are 5 funcţii:

1. funcţia de informare
2. funcţia de persuasiune şi de interpretare
3. funcţia de educaţie
4. funcţia de socializare
5. funcţia de divertisment

De foarte multe ori, din păcate, vedem că presa uită care este rolul său în societate şi se concentrează doar pe funcţia de persuasiune şi/sau pe cea de divertisment, ignorând celelalte trei funcţii foarte importante.

Totodată, lumea e dornică să-şi confirme părerile, indiferent de subiectul de care e interesată. Oamenii vor să citească opinii din partea unor personalităţi sau a unor persoane pe care le respectă, opinii care să le întărească propriile convingeri. Nu degeaba în presa scrisă, cât mai există ea, paginile de opinii sunt cele mai citite, atât la noi cât şi afară. De asemenea, lumea nu e împărțită numai in negru şi alb. Noi vă ajutăm să vedeți şi nuanțele de gri.

Apropo de unghiul de abordare, circulă pe internet următorul banc:

Într-o zi, un tânăr se plimba pe străzile Dallas-ului, când la un moment dat în faţa lui un câine maidanez a sărit pe o fetiţă care se juca liniştită, atacând-o. Tânărul nostru s-a repezit la câine, s-a luptat cu el şi a reuşit să-l omoare, salvând astfel viaţa fetiţei.

Un reporter de la o foarte cunoscută publicaţie, trecând pe acolo şi vâzând toată scena, l-a felicitat pe bărbat:
– Sunteţi un erou, mâine va scrie toată mass-media despre dumneavoastră şi despre caracterul bărbaţilor din Dallas!
– Dar eu nu sunt din Dallas, a replicat tânărul.
– A, atunci titlul va fi cu siguranţă: „Un brav texan salvează de la moarte o fetiţă!”.
– Dar eu nu sunt nici măcar din Texas, a ţinut să precizeze individul.
– Nu-i nimic, vom publica: „Un american curajos a demonstrat că idealurile noastre nu sunt vorbe goale!”
– Dar nu sunt nici măcar american. Sunt iranian.

 A doua zi, toate ziarele şi fluxurile de ştiri online titrau: „Un extremist islamist a ucis un câine american!”

Un banc care se potriveşte şi exprimă foarte bine ceea ce se întâmplă în lume şi în societatea româneasă în ultima vreme.
De aceea noi încercăm să vă oferim şi o altă perspectivă a subiectelor principale ale zilei, ale săptămânii sau chiar ale lunii. O perspectivă care să fie mai apropiată de dumneavoastră, de realitate şi lipsită de orice  interes ascuns.

Va mulţumim că sunteţi alături de noi!